Publications

In English Language

  • Fourlas, G., Marousos, D., (2023). Integrating Clinical Practices to Address the Overall Stuttering Experience of the School Age Child. The Lexipontix Programme Paradigm. In Wesierska, K., Sønsterud, H., Dialogue without barriers. Comprehensive intervention in stuttering. Agere Aude.

  • Fourlas G., Ntourou, K., Marousos D. (2022). Lexipontix Program: Facilitating Change toward “Best Hopes” of the School-Age Child Who Stutters and the Family. Semin Speech Lang 2022; 43(02): 082-100 DOI: 10.1055/s-0042-1743208
  • Fourlas, G. (2022). Lexipontix: a different way of listening to the school-age child who stutters. Proceedings of the 4 th International Conference on Stuttering. Trendo: Erickson. Download
  • Fourlas, G. (2021). “What do the Lexipontix programme, a Dodo bird and the Ockham’s razor have in common?”. Fluency Disorders: Theory and Practice, 4th edition. Katowice, Poland.
  • Fourlas G., Marousos, D. (2021). Lexipontix – zintegrowana terapia jąkania dla dzieci jąkających się. In Wesiersca, K., Sonsterud, H. BEZ BARIER, logopedyczna w jąkaniu.  Agere Aude. Download
  • Fourlas, G. & Ntourou, K. (2021). Effects of the Lexipontix programme on children’s overall stuttering experience. Early evidence. 12th Oxford Dysfluency Conference (ODC), 7-8 January 2021. Download >>
  • Fourlas, G., Ntourou, K., Spyridis, I., Batzifoti, V. (2021). Exploring parental perspectives, expectations, and experiences with Lexipontix. 12th Oxford Dysfluency Conference (ODC), 7-8 January 2021. Download >>
  • Fourlas G. & Ntourou K. (2020). 12232: Lexipontix Program: Early Evidence of its Effectiveness for School-age Children Who Stutter. Proposal accepted at the Annual Convention of the American Speech-Language-Hearing Association, San Diego, CA (Convention canceled).
  • Fourlas G. & Marousos D. (2020). Lexipontix vs Superhero. Let the Game Begin. Stuttering Foundation Virtual Learning Series Webinar. Access >>
  • Fourlas G. (2019). Lexipontix: the threatening mouse becomes a companion pet. EFS Webinar, November, 2018.
  • Fourlas, G. & Marousos,D. (2019). Lexipontix – Volume II: Therapy Manual. Athens: Konstantaras – Medical Publications. (In Greek Language)
  • Fourlas, G. & Marousos,D. (2018). Lexipontix – Volume I: Assessment Process. Athens: Konstantaras – Medical Publications. (in Greek Language)
  • Marousos D. & Fourlas G. (2018). Lexipontix: An intervention programme that addresses the overall stuttering experience. Poster presented at 6th European Symposium on Fluency Disorders, Thomas More Antwerp. Download >>
  • Fourlas,G. (2016). Management of stuttering during the early school years: International Perspectives – The Lexipontix programme. 30th World Congress of the IALP, August 2016. Dublin, Ireland.
  • Fourlas, G. (2016). Lexipontix, the threatening mouse becomes a companion pet. 5th European Symposium on Fluency Disorders 2016, Antwerp.
  • Fourlas, G. & Marousos, D. (2015). Lexipontix and the Irish SIG in fluency disorders. Dublin, March 2015.
  • Fourlas, G. & Marousos, D. (2015). A report on the development and clinical application of Lexipontix, a new therapy programme for school age CWS. Procedia – Social & Behavioural Sciences, 193, 92-107. Download >>
  • Fourlas, G. & Marousos, D. (2014). A report on the development and clinical application of “Lexipontix”, a new therapy programme for school age CWS. 10th Oxford Dysfluency Conference, Oxford:Elsevier.
  • Fourlas, G. & Marousos, D. (2014). “Lexipontix”: Developing a Structured Stuttering Therapy Programme for School Age Children. 4th European Symposium on Fluency Disorders 2014, Antwerp.

Ιn Greek Langage

  • Φούρλας Γ. & Μαρούσος Δ. (2019). Λεξιπόντιξ: Πρόγραμμα Θεραπείας Τραυλισμού για Παιδιά Σχολικής Ηλικίας. Τόμος ΙΙ: Θεραπεία. Ιατρικές Εκδόσεις Κωνσταντάρας.

  • Φούρλας Γ. & Μαρούσος Δ. (2018). Λεξιπόντιξ: Πρόγραμμα Θεραπείας Τραυλισμού για Παιδιά Σχολικής Ηλικίας. Τόμος Ι: Διερευνητική Διαδικασία. Ιατρικές Εκδόσεις Κωνσταντάρας.
  • Φούρλας Γ. & Μαρούσος Δ. (2017). Παρεμβάσεις για το παιδί σχολικής ηλικίας που τραυλίζει στη βάση του ICF μοντέλου. Παρουσίαση περιστατικού. Αναρτημένη ανακοίνωση στο Συνέδριο Λογοθεραπείας ΣΕΛΛΕ. Ιωάννινα 10-12 Νοεμβρίου.
  • Μαρούσος, Δ. & Φούρλας, Γ. (2017). Τραυλισμός στη σχολική ηλικία. Η διερευνητική διαδικασία του προγράμματος Λεξιπόντιξ. Αναρτημένη ανακοίνωση στο Συνέδριο Λογοθεραπείας ΣΕΛΛΕ. Ιωάννινα 10-12 Νοεμβρίου.
  • Φούρλας Γ., & Μαρούσος, Δ. (2016). Το τι και το πώς της θεραπείας τραυλισμού για παιδιά σχολικής ηλικίας. Προφορική Ανακοίνωση στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λογοπεδικών (20-22 Μαΐου). Ίδρυμα Ευγενίδου, Αθήνα.
  • Μαρούσος, Δ., & Φούρλας Γ. (2016). Από τον ειδήμονα θεραπευτή στον ειδήμονα πελάτη: κλινικές πρακτικές λογοθεραπείας στη βάση του ψυχοκοινωνικού μοντέλου – το παράδειγμα των διαταραχών ροής ομιλίας. Επιστημονικό Εργαστήρι. 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λογοπεδικών (20-22 Μαΐου). Ίδρυμα Ευγενίδου, Αθήνα.
  • Μαρούσος, Δ. & Φούρλας, Γ. (2016). Το πρόγραμμα Λεξιπόντιξ ως πρόταση θεραπευτικής παρέμβασης για το παιδί σχολικής ηλικίας που τραυλίζει. Μελέτη Περίπτωσης. Αναρτημένη ανακοίνωση στο 5ο Συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας (20-23 Οκτωβρίου). Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος.
  • Μαρούσος, Δ. & Φούρλας, Γ. (2015). “Λεξιπόντιξ” ιστορίες επικοινωνιακής αναδόμησης με υπερ-ήρωες, συμμάχους, γυμνάσια, αποστολές, κόκκινα και κίτρινα εργαλεία, Ημερίδα ΚΕΘΤ, Αθήνα.
  • Μαρούσος, Δ. & Φούρλας, Γ. (2015). Η αξιολόγηση του τραυλισμού στο πλαίσιο του προγράμματος Λεξιπόντιξ. Συμμετοχή σε στρογγυλό τραπέζι στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λογοπεδικών (20-22 Μαΐου). Ίδρυμα Ευγενίδου, Αθήνα.